
Şirketler güvenecekleri insanlara ihtiyaç duyarlar. Zamanlamalara uymamak profesyonel bir tavır değildir. Ayrıca, diğer çalışanların programlarını allak bullak eder ve patronu kötü duruma düşürür. Söz verirken en iyi çözüm, yapabileceğinizin altında vaatlerde bulunup, çok daha fazlasını sunmaktır.
Çalışma saatlerinde özel işler yapmamak
Şirketin e-mail ve telefon sistemleri şirket işleri içindir. Kişisel telefon görüşmelerinizi az ve kısa yapmaya çalışın. Duygusal konuşmalarınızı asla şirkette yapmayın. Bazı şirketlerin silinen e-postaları bile okuyabilecek bir altyapısı oldugunu unutmayın. Patronunuzun okumasını istemeyecegi hiçbir mektubu, şirket bilgisayarından göndermeyin.
Çalışanlarla ilişki içinde olmak
Şirketinizde ve sektörünüzde çalışanlarla ilişki içine olun. İzole yaşamayın. Bilgi sahibi olmak, ofis politikalarindan yara almadan çıkmaya yardımcı olur.
Araştırmalar başarılı bir ilişkiler ağina sahip olan kişilerin daha başarili ekipler kurduğunu, iyi performans değerlendirmeleri aldıgını, bunun sonucunda da daha yüksek kazanç elde ettiklerini ortaya koyuyor.
Ofis aşkı yaşamamak
Yerinde bir aşk ilişkisi yaşamak hiç de iyi bir fikir değildir. Patronunuzla bir aşk yaşarsaniz, başarılarınıza şüpheyle yaklasılır. Size bağlı olan bir kişiyle çıkarsanız kendinizi çeşitli suçlamaların odağinda bulursunuz. Eger işler kötü giderse, herkesin yaşayacağiniz tatsızlıklara tanık olacagını unutmayin.
Riskten veya başarısızlıktan korkmayın
Eğer siz kendinize inanmazsaniz, kimse size güvenmeyecektir. Yapabilirim tavrını benimseyin ve risk alın. Bunu hiç yapmadım demek yerine, Nasil yapılacagını ögreneceğim" demeyi seçin. Hata yaptığınızda, itiraf edip, yolunuza devam edin. Her durumdan bir sey öğrenmeye çalışın.
Unutmayın, zamanla riskten kaçmak, kariyerinize hata yapmaktan daha fazla zarar verecektir.
Hedef sahibi olun
Basarisizlik amaciniza ulasmamak degil, ulasacak hedefe sahip olmamaktir. Kendinize hedefler koyun ve günlük aktivitelerinizi onlara ulasacak biçimde düzenleyin. Önceliklerinize karar verin.
Dış görünüşü ihmal etmeyin
Dış görünüşe önem verirler. İşe uygun olmayan giysilerle veya hirpani görünümlü gitmeyin. Küfürlü ve argo konuşmaktan kaçının. Becerikli, sağlam karakterli ve çalışkan bir insan görüntüsü vermek istiyorsanız, o doğrultuda bir imaj geliştirin.
Dedikodu yapmayın
Nerede, kime ne söylediğinize dikkat edin. Şirket sırları, çalısma arkadaşlarınızın özel yaşamları veya patronunuz hakkında bosboğazlık etmeyin. Dedikodu işinize mal olabilir.
Yorumlar
Yorum Gönder