
yakın geçmişte yıldızı parlayan iletişimde, dinleme yeteneğinin gelişimine çok az önem verildi ve bugunkü sorunlarımız bu yanlışlığa mal edilebilir.
İyi dinleyici olmayı birbirimize borçluyuz. bu, iyi ilişkilerin, karşılıklı saygı ve anlayışın temelidir. ancak çoğumuz için dinleme yeteneğinin fazla bir önceliği yoktur.
Zeki insanlar bile dinlemeyi edilgen bir özellik olarak algılamaktadır. sonuç olarak yararlarından eksik kaldık.
Bir kaç yıl öncenin popüler bir filmi bu sorunu şu cümleyle itiraf etmişti, "kimse kimseyi dinlemiyor."
Yine de doğru dürüst dinlemeye başlamak için çok geç değil. doğru yetenekler, sadece biraz çaba ve sabırla edinilebilir. Bu sonuç, evde, işte ve sözlü etkileşimin hakim olduğu yerlerdeki iletişiminizi kökünden değiştirir.
Başlangıç noktası, dinlerken iletişim kurduğumuzu bilmenizdir. Aslında bir dinleyici olarak, konuştuğumuz kişilerden daha nitelikli ve nicelikli iletişim kurabilirsiniz. Eğer gerekliyse, bu ilkeyi kafanızda tekrarlayın ve zihninize yerleştirin;
Temel nokta, söylediğimiz değilde ilettiğinizdir. Alınamayan bir mesaj, boşa gitmiş bir mesajdır. Etkili dinleme dili'nin ileri sürdüğü gibi gözlerimiz, hakkında hiçbirşey bilmediğiniz ve hiçbirzaman düşünmediğiniz tercihlere açık olabilir.
Yorumlar
Yorum Gönder